Em dirigeixo a vostès com a usuària de l’Asil hospital de la Garriga , per expressar la nostra preocupació i queixa respecte a les reiterades incidències que s’han produït amb el servei d’ambulàncies que s’encarrega dels trasllat de pacients a centre hospitalaris o visites mèdiques.

Concretament, volem destacar les següents situacions que han afectat greument la qualitat del servei, el meu benestar, així com el dels usuaris que el necessiten :

1. Endarreriments continus en la recollida de pacients: Hem patit  en nombroses ocasions, com les ambulàncies arriben amb un retard considerable, de 3 i 4 hores, respecte a l’hora acordada per la recollida de pacients, especialment aquells que han de ser traslladats des de l’asil cap als centres mèdics o hospitalaris. Aquest retard ens genera una gran incomoditat tant als pacients i com els nostres familiars, que han de reorganitzar les seves activitats a l’últim moment, a més de suposar una pèrdua de temps per al personal sanitari i un endarreriment a l’hora de realitzar proves que son necessàries.

2. Incidències amb pacients que utilitzen cadires elèctriques: En diversos casos, després d’haver-se informat correctament que es tractava d’usuaris amb cadira elèctrica, l’ambulància ha arribat i, en lloc de realitzar la recollida de manera adequada, ha marxat sense recollir l’usuari, indicant que el vehicle no estava preparat o que no podia traslladar la persona en qüestió. Aquesta situació obliga a esperar una nova ambulància, amb els inconvenients que això genera, com la reprogramació de visites mèdiques que es perden i que s’han de tornar a organitzar en una nova data.

3. Temps d’espera excessius en la recollida posterior a les visites mèdiques: En moltes ocasions, els pacients han hagut d’esperar fins a 4 o 5 hores perquè se’ls reculli a l’hora de tornar a l’asil, una situació que provoca una gran incomoditat i fins i tot alteracions en la seva salut, ja que molts pacients, per la seva condició, no poden estar tant temps esperant. Com quan han d’anar a diàlisi 3 cops per setmana i han de patir aquests temps d’espera per que el recullin i poder tornar a l’Asil.

Aquestes situacions s’han produït de manera reiterada i estan afectant negativament a la qualitat de vida dels residents. La nostra responsabilitat com a centre assistencial és garantir el benestar dels usuaris en tot moment, però aquestes incidències ens dificulten poder oferir el servei que ells mereixen.

Per tot això, demanem que es prenguin les mesures oportunes per resoldre aquestes qüestions amb la major urgència possible, amb l’objectiu d’assegurar un servei d’ambulàncies que sigui puntual, adequat i que respecti les necessitats particulars de cada pacient, especialment aquells amb mobilitat reduïda.

A l’espera de la seva resposta i amb l’esperança que es pugui trobar una solució a aquests problemes, quedem a la seva disposició per proporcionar més informació si cal.

Atentament, 

Carme Ramos Cullell

Usuària de l’Asil Hospital de la Garriga