Diuen que serà a partir de la tardor, després de l’impàs del mes d’agost que l’oferta del servei disminueix considerablement, quan es posaran en marxa una sèrie de millores en el servei d’autobusos urbans de Transgran. Aquest dimarts a la tarda es reunien a la Sala de plens de l’Ajuntament de Granollers els quatre alcaldes i alcaldesses de les poblacions que conformen la conurbació, la mateixa Granollers, Les Franqueses, Canovelles i La Roca, amb la consellera de Territori en funcions de la Generalitat, Ester Capella Farré.
La principal novetat és la incorporació de dos nous autobusos per reforçar el servei a les línies L1 (Can Gili. Hospital La Torreta), i L6 (Can Bassa-Ajuntament de Les Franqueses), amb una freqüència de pas de 20 i 25 minuts. S’anuncia també un reajustament de totes les línies per garantir la puntualitat.
L’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell afirmava que la millora del transport públic és una de les prioritats del present mandat, per tal que els ciutadans puguem moure’ns entre els municipis més propers sense haver de fer servir el cotxe privat. Per finançar les actuals línies l’Ajuntament de Granollers aportarà l’any vinent, 2025 un import de 1.254.000 Euros, 349 mil més que l’any 2023.
Els quatre alcaldes destacaven que els respectius municipis comparteixen de vegades un mateix carrer i apostaven per la sostenibilitat i la millora del medi ambient. L’alcaldessa de La Roca, Marta Pujol, valorava positivament l’augment del servei de transport interurbà, especialment la línia L-51 (Granollers-La Roca-La Roca Village) que a partir de setembre també augmentarà la seva freqüència de pas. La Roca aporta a Transgran 413.000 euros anuals.
L’alcalde de Canovelles. Emili Cordero, redundava en l’obligació que com a Comarca es té d’oferir propostes de mobilitat per substituir els vehicles privats, a la vegada que descongestionar els nuclis urbans. Canovelles destina, segons l’alcalde 241 mil euros al transport públic.
Coincidia amb els altres tres màxims responsables municipals l’alcalde de Les Franqueses, Juan Antonio Corchado, on especialment hi havia hagut el darrer any protestes dels usuaris del bus per la suspensió durant l’agost de la línia L6 i que es va haver de modificar a correcuita el seu horari per restablir-lo. Les Franqueses aportaran l’any vinent gairebé un quart de milió d’euros al servei.
La consellera en funcions, en el seu llarg parlament, al que potser vàrem obligar a perllongar amb algunes preguntes que, tot sigui dir de pas no van caure gaire bé, indicava que la Generalitat ha aportat enguany 300 mil Euros com a subvenció al servei, «una aportació que respon a la voluntat de potenciar l’autobús, afavorint la mobilitat col·lectiva i descarbonitzada i garantir l’accés al transport públic en igualtat de condicions a tota Catalunya».
Pel que fa a estadístiques, les sis línies urbanes que donen servei a la conurbació de Granollers van comptabilitzar l’any passat un total de 1.243.133 viatgers, arribant gairebé a la xifra record de l’any 2029, abans de la pandèmia que va ser de poc més de cinc mil passatgers més. Per aquest any 2024 es preveu que la xifra arribi al 1.400.000.
En el torn de preguntes, i aprofitant els comentaris de molts dels que en som usuaris, vàrem proposar, ja que el servei, fins ara sol ser força deficient, en quan respecte a horaris, si després d’aquestes modificacions i millores, no caldria dins un temps prudencial, tornar a fer una reunió, pública per revisar si realment la millora ha existit. També es va fer la pregunta, referint-se a l’ús de la targeta de jubilat, i aprofitant les paraules de la consellera d’«igualtat de condicions» com és que si a Barcelona, la popular T4 costa 2 euros per a 10 viatges, amb dret inclòs a transbordament i a Mollet val 2’40, a Granollers per la targeta verda T-10 s’han de pagar 3’90 euros. Pregunta difícil de contestar pel que es va veure.

Josep MAS