Aquest dijous 25 de juny s’han lliurat a la Sala Tarafa de Granollers les beques d’estudis Memorial Josep Homs i Corominas, en el marc de l’acte de cloenda del curs 2025-2026 de l’Institut Escola Municipal de Treball de Granollers.

El jurat de la 29a edició d’aquestes beques, de convocatòria municipal, després de valorar les candidatures presentades pel professorat i pel mateix alumnat, ha acordat per unanimitat concedir-les als alumnes de batxillerat Amal El Jilali El Amrani i Núria Cañas Bonada, i a les alumnes dels cicles formatius de grau superior Laia Criado Guerrero i Núria Lorente Camas. Cadascun dels quatre estudiants rebrà una beca de 1.000 euros, destinada a contribuir al pagament de la matrícula dels seus estudis universitaris.

Les beques Memorial Josep Homs i Corominas, de convocatòria municipal, reten homenatge a Josep Homs i Corominas (Granollers, 1954-1997), geògraf, professor de l’Escola Municipal de Treball i primer director del primer Pla Estratègic de Granollers. Aquesta convocatòria, que enguany celebra la seva 29a edició, vol reconèixer l’esforç, el compromís i l’excel·lència acadèmica de l’alumnat.

Josep Homs i Corominas va néixer a Granollers el 15 de maig de 1954. Des de ben jove va desenvolupar la seva trajectòria professional en dos àmbits estretament vinculats a la ciutat: la docència a l’Escola Municipal de Treball i els estudis sobre Granollers. Va exercir com a professor de Geografia i Història a l’Escola Municipal de Treball – Institut Politècnic de Granollers des de l’any 1974 i, entre 1980 i 1984, en va ser el cap d’estudis. La seva vinculació amb el centre va ser intensa durant més de dues dècades, fins a la seva mort, el 6 de març de 1997, a l’edat de 42 anys.

L’acte de cloenda del curs també ha estat l’escenari del lliurament de les beques de l’Associació Pedagògica de l’EMT, concedides a Unai Colorado Matas i Christian Blanca González, alumnes del CFGM d’Electromecànica de Vehicles Automòbils, i a Ariadna Fernández Esparza, alumna de 2n de batxillerat B.

Així mateix, s’ha reconegut l’alumnat amb millor expedient acadèmic de 4t d’ESODario Cano Fernández (4t ESO B), Zakaria Lalam Zahiq (4t ESO A) i Martina Mañas Retamar (4t ESO D).

També han rebut el reconeixement per haver obtingut matrícula d’honor a batxillerat Adama Dian Barry BarryNoah Blasco JiménezMartina Burriel Villoro i Laia Rubio Bonet.

Pel que fa als cicles formatius, han estat distingits amb matrícula d’honor Lucía Martínez García (CFGM Gestió Administrativa A), Manuel Muñoz (2n de Xarxes i Estacions de Tractament d’Aigües), Pol Orihuela Andújar (2n CFGM Operacions de Laboratori), Carla Ruiz González i Marina Torras Serrano (2n CFGS Administració i Finances), Sergi Angulo García (2n CFGS Automoció), Rubén Cantos García i Benjamín Raúl Panameño Vega (2n CFGS Automatització i Robòtica), Paula Escobar Hidalgo (2n CFGS Laboratori d’Anàlisi i Control) i Sau Alemany Güeto i Aitana Cuerdo Jurado (CFGS Laboratori Clínic i Biomèdic).