Salvador Illa, al costat de l’alcaldessa Alba Barnusell i la directora de l’escola, Mercè León.

L’Escola Pia de Granollers havia convocat per divendres passat una trobada d’antics alumnes, nascuts abans de 1972. Entre els convidats assistents, un alumne destacat, Salvador Illa, que acudia a un acte de Granollers per primera vegada des que és president de la Generalitat de Catalunya.
La d’enguany era la segona celebració d’Alumni, trobada que en aquesta ocasió va reunir més de tres-cents cinquanta exalumnes que hi van assistir a classe entre els anys 1939 i 1990, així com algun dels professors. La trobada, tal com menciona la direcció de l’escola va ser majoritàriament masculina, ja que les noies no van entrar a formar part de l’alumnat fins a l’any 1984 quan l’escola de les Germanes Carmelites Vedrunes, popularment conegut com “les monges” es va fusionar amb “Can Culapi”.

Assistents a la trobada, en primer pla Marian Federico i Pere Diumaró


La trobada va començar a la sala polivalent, a l’espai que fins fa pocs anys havia ocupat la capella que es va enderrocar, no amb la conformitat de tothom. Els presents van viure moments emocionants amb els vells records que recollien fotografies, vídeos amb entrevistes amb antics alumnes, per passar seguidament a la visita de les actuals instal·lacions, totalment diferents, molt més àmplies i modernes d’aquelles que van viure la majoria dels antics alumnes, per acabar al pati celebrant-ho tots plegats.
La directora de l’escola, Mercè León, manifestava “que es tracta d’un acte històric i és un orgull poder obrir el centre a tants antics alumnes, contents de formar part d’aquesta escola”. Segons la convocatòria, “aquestes trobades van néixer amb l’objectiu de consolidar una xarxa d’antics alumnes que mantingui viu l’esperit de l’Escola Pia Granollers i amb una clara vocació de futur amb l’objectiu de convidar les promocions que queden en els pròxims anys”.
Entre els assistents, moltes cares conegudes, persones de molt diversa professió, moltes d’elles ja jubilades, metges, periodistes, artesans, periodistes, advocats, polítics… amb alguns nonagenaris sobradament coneguts com el pare Marian Federico, exdirector en dues ocasions i que en l’actualitat cada diumenge oficia l’Eucaristia en la mateixa sala on es feia la trobada; Alejandro Viaña, llegendari jugador del BM Granollers i mestre d’Educació Física o Pere Diumaró, antic extinent d’alcalde del consistori, Pep Blanchart, un altre històric del BM Granollers… També hi va estar present l’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell, acompanyada de dos antecessors seus en el càrrec, Josep Pujadas i Josep Mayoral.

Un dels molts nonagenaris assistents, Alejandro Viaña, professor emblemàtic de l’escola.


La Trobada Alumni de l’any passat, que havia convocat les generacions nascudes entre 1990 i 2004 va ser semblant a la d’aquest any, superant per poc el nombre d’assistents. El retrobament d’antics companys d’escola o institut sol ser difícil, per això quan s’ofereix una iniciativa com aquesta no s’ha de deixar passar.

Josep MAS