El dissabte 27 de gener va tenir lloc la Fira de l’Oli del Vallès i el Mercat del pa artesà del 2024. Més de 3.000 persones de tota Catalunya es van acostar a Bigues i Riells del Fai per conèixer el producte estrella: l’oli del Vallès.

La plaça de Miquel Bosch va acollir la jornada durant la qual es va poder gaudir de 12 parades amb oli d’alta qualitat, de 4 parades amb pa artesà i de 15 parades amb productes de la terra. A més, es van organitzar tallers amb com el show cooking, que va aplegar 50 persones, un scape box, per on van passar 50 persones, dos tasts d’olis, que van concentrar 70 persones i una xerrada sobre blats antics, per on van passar una vintena de persones.  

L’Ajuntament de Bigues i Riells del Fai, el Consell Comarcal del Vallès Oriental, els productors i els visitants han valorat molt positivament la fira d’enguany. L’alcalde de Bigues i Riells del Fai, Joan Galiano, ha qualificat la fira «d’històrica» i ha agraït el suport dels ajuntaments de la zona, del Consell i tot el municipi per contribuir en la defensa d’un producte «singular i únic del territori, com l’oli vera».

El regidor de Promoció Econòmica i de Turisme, Toni Verdugo, ha valorat l’evolució de la fira que «ha passat de ser un mercat en un inici a convertir-se en una cita de referència d’àmbit professional». Verdugo ha insistit que els productors «no venen només a vendre sinó a trobar-se amb els companys de sector per establir-hi sinèrgies i formar-se per millorar els seus productes. Un exemple és la creació de l’Associació de Productors i Elaboradors d’Oli d’Oliva del Vallès, que ja té un any».

Per part del Consell Comarcal, Ignasi Martínez, ha agraït als productors i al consistori «la feina feta, que ha estat clau perquè aquesta edició hagi esdevingut un èxit d’assistència». El conseller també ha explicat la importància «d’organitzar la fira des del punt de vista del sector primari i del municipalisme».

La Fira de l’Oli del Vallès i el Mercat del pa artesà del 2024 es va presentar el 16 de gener al Castell de Montbui per evidenciar la vinculació de la fira amb el territori i el patrimoni i la seva capacitat d’esdevenir motor de turisme i de producció de qualitat.  Les setmanes prèvies a la fira s’han dut a terme actes previs per acostar el producte a la població, per afavorir sinergies entre productors i restauradors i per formar als actors implicats per millorar el producte.