El carrer Barcelona de Granollers tindrà un nou tram a un sol nivell

junio 19 20:14 2017 Print This Article

El poder caminar a peu pla, sense haver de mirar tant al terra, permet observar els edificis històrics, patrimoni de la ciutat.

Avui dilluns han estat presentades a la Sala de Plens de l’Ajuntament les obres de remodelació que es pretenen portar a cap en un nou tram del carrer Barcelona, un dels més antics de la ciutat. Amb mitja ciutat en obres, aquestes no començaran fins ala tardor, quan s’acabin les del carrer de Ricomà, tal com han indicat el regidor Albert Camps i el mateix alcalde Josep Mayoral, i en cas que les del carrer Ricomà s’allarguin i s’acostin les festes de Nadal, començarien passades les vacances.

Les obres consistiran en conversió en calçada única del tram comprès entre el carrer Nou i el de Castella, tot i que en un principi s’havia parlat de només fins al carrer del Príncep de Viana. Tot això suposarà la renovació del paviment de 182 metres lineals i 1.079 metres quadrats. En aquest tipus de carrers, on la distància entre façanes és en molts llocs d menys de set metres, resulta impossible fer més amples les voreres sense modificar la calçada.

Aquesta perllongació comportarà la supressió de deu places d’aparcament, ara en zona blava. A més del canvi del paviment, que es farà amb llambordes prefabricades de color mediterrani i ivori, com ja es van emprar en el carrer de Corró, entre els carrers de Torras i Bages i Minetes, exceptuant la cruïlla amb el carrer del Príncep de Viana que per exigència del trànsit serà amb asfalt, l’obra consistirà també en la renovació de 182 metres de canonada d’aigua potable, 106 metres de clavegueram i el soterrament de les línies elèctriques i de telefonia i s’incorporarà el tritub municipal per a les comunicacions.. La zona destinada a voreres passarà dels 372 metres quadrats d’ara fins als 515 després de les obres. El pressupost de les obres quina durada està prevista en cinc mesos, és de 282.155’54 Euros.

Les obres suprimiran deu places d’aparcament en el tram entre Príncep de Viana i Castella.

Segons han explicat els responsables municipals, el principal objectiu és la supressió de les barreres arquitectòniques i facilitar l’accessibilitat dels vianants, connectant la xarxa de carrers del centre històric i que ja s’està ampliant en zones més àmplies, en aquest cas unint els carrers de Ricomà i de Barcelona amb el ja de vianants carrer del Llorer. També, tal com deia Mayoral, el poder anar caminant sense estar tan pendent del terra permet més observar les edificacions, especialment en aquests carrers del centre històric, patrimoni de la ciutat

Un cop acabada l’explicació de les noves obres l’alcalde ha fet un repàs de totes les fetes fins ara en les darreres dues legislatures, destacant que actualment la ciutat disposa ja de més de seixanta mil metres quadrats de zona de vianants, d’ençà que es va començar pel recinte emmurallat. En el mandat anterior l’Ajuntament va invertir uns 20 milions d’Euros i en aquests superarà els 25 milions, amb la qual cosa es genera un important moviment econòmic en obra pública . Cal tenir en compte que a més de l’Ajuntament, d’altres administracions estan fent o tenen previst fer aviat importants inversions a la ciutat, com Adif a l’estació de França amb la instal·lació dels polèmics ascensors, la renovació del paviment de l’autovia C-17, la construcció de la nova Policlínica, o el desdoblament de la via fèrria del Nord fins a Vic.

 

Text i fotos: Josep MAS

  Article "tagged" as:
  Categories: